Õpetaja
digipädevused
Arno Kaseniit,
Juulia Devadze,
Natalia Prishvitsyna,
Katerina Gorobets
Sillamäe 2014
Sisukord
I kursus “Kontoritarkvara kasutamine”
Maht: 8 tundi (4 tundi auditoorset õpet,
4 tundi iseseisvat tööd)
Õpitulemused
Õpetaja:
●
Oskab
vormistada tekste Word’is
●
Oskab
vormistada tabeleid ja diagramme Word’is ja Excel’is
●
Oskab
kasutada lihtsamaid arvutamise funktsioone Excel’is
●
Oskab
ette valmistada esitlust PowerPoint’is
Jrk
|
Teema
|
Õpitulemused
|
Õppesisu
|
1.
|
Tekstitöötlus |
Kursuse edukas lõpetaja:
● kujundab arvutil lühemaid ja
pikemaid tekste, järgides tekstitöötluse põhireegleid;
● vormistab korrektselt dokumendi
järgmisi osasid: tiitelleht, sissejuhatus, peatükid, alampeatükid, joonised,
tabelid, kokkuvõte, kasutatud kirjandus ja lisad;
● salvestab valmis dokumendi eri
formaatides (doc, docx, odt, pdf).
|
Teksti
sisestamine ja töötlus (suur ja väike algustäht; kirjavahemärgid,
reavahetused ja tühikud; poolpaks, kald- ja allajoonitud kiri; üla- ja
alaindeks; sõna-, rea- ja lõiguvahe;
teksti joondamine; värvid, joonised, pildid, tabelid).
Piltide
ja kujundite lisamine.
Matemaatikasümbolite
kasutamine.
|
2.
|
Tabelitöötlus |
●koostab etteantud andmestiku
põhjal tabelit ja sobivat tüüpi diagrammi;
●salvestab dokumendi eri
formaatides (xls, ods, pdf), pakib faili kokku, saadab selle e-posti teel
manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile.
|
Tabelite
ja diagrammide koostamine (andmetabel, sagedustabel; tulp-, sektor- ja
joondiagramm).
Andmete
sisestamise reeglid.
Tabelid
ja nende kujundamine.
Diagrammid.
Töölehe
kujundamine.
Reada ja
veerud.
|
3.
|
Esitlused arvutis |
●koostab teksti, pilte ja tabeleid
sisaldava esitluse etteantud teemal;
●kujundab esitluse loetavalt ja
esteetiliselt, lähtudes muu hulgas järgmistest kriteeriumitest: optimaalne
info hulk slaidil, märksõnad sidusa teksti asemel, allikatele viitamine,
kujunduse säästlikkus;
●salvestab valmis töö eri
formaatides (odp, pdf, ppt, pptx) ettenähtud kohta, saadab selle e-posti teel
manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile;
●leiab internetist ja kopeerib tekstifaili
või esitlusse erinevas formaadis algmaterjali (tekst, pilt, tabel) ning
töötleb neid vajaduse korral, pidades kinni intellektuaalomandi kaitse
headest tavadest;
●viitab ja taaskasutab internetist
ning muudest teabeallikatest leitud algmaterjali korrektselt, hoidudes
plagiaadist.
|
Slaidiesitluste loomine.
Teksti, piltide, tabelite,
diagrammide ja kujundite lisamine
slaididele.
Loetelude ja tekstikastide
lisamine.
Slaidi ülesehituse ja kujunduse
muutmine.
Slaidiesitluse ettekandmine.
|
II kursus “ Ühistöövahendid”
Maht: 8
tundi
(2 tundi auditoorset õpet, 6 tundi iseseisvat tööd)
Õpitulemused
Õpetaja
●
Valdab
rühmatöö õppemeetodeid ja oskab neid teadlikult kasutada
●
Kasutab
rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid ühistöövahendeid
●
Korraldab
ja viib õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid
Jrk
|
Teema
|
Õpitulemused
|
Õppesisu
|
1.
|
Googli kasutamine |
Kursuse edukas lõpetaja:
●
kasutab
Google ühistöövahendeid;
●
analüüsib
ja hindab Google keskkonnas teostatud rühmatöö tulemusi.
|
GoogleDocs
keskkonnas dokumendi loomine ja erinevates formaatides failide
ülesriputamine.
Dokumentide
kujundamine ja teksti formateerimine.
Teiste
kasutajate kutsumine rühmatöö tegemiseks ühe dokumendi kallal, konkreetsete
kasutajate määramine, kellele jagatakse ning milliste õigustega.
Tiimi
ühistöö teksti kallal üle interneti, kaasautorite suhtlemine chatis.
Salvestatud
muudatuste ajaloo läbivaatamine, dokumendi eelnevate versioonide taastamine.
Dokumendi
avalikustamine blogis või veebilehel.
|
2
|
Ühistöö vahendid |
●
valdab
rühmatöö õppemeetodeid
●
kasutab
rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid IKT vahendeid
●
viib
õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid
|
Rühmatöö korraldamise ja
läbiviimise meetodid;
mõistekaardi koostamine
veebikeskkonnas;
virtuaaltahvli loomine;
sünkroonse ajurünnaku läbiviimine
IKT vahenditega;
rühmatöö hindamine ja tagasiside.
|
III kursus “Õppematerjalide visualiseerimine”
Maht: 12 tundi (6 tundi auditoorset
õpet, 6 tundi iseseisvat tööd )
Õpitulemused
Õpetaja
●
Loob
lihtsamaid õppematerjale ja jagab neid erinevates internetikeskkondades
märksõnade abil
●
Oskab
e-õppe materjale disainida ja visualiseerida
●
Kasutab Moodle õpikeskkonda enda kursuse
loomisel ning õppetöö läbiviimisel
●
Oskab korraldada e-keskkonnas hindamist ja
tagasisidet
●
Kirjeldab
e-õppe keskkondades õppetöö kavandamise põhimõtteid ja häid tavasid
Jrk
|
Teema
|
Õpitulemused
|
Õppesisu
|
1.
|
Kursuse blogi loomine |
Kursuse
edukas lõpetaja:
●
oskab
valida vahendeid enda blogi loomiseks;
●
oskab
luua ja hallata blogi;
●
oskab
avalikustada materjale;
●
oskab
jälgida oma blogi külastatavuse statistikat.
|
Ülevaade
internetiressurssidest, mis annavad võimaluse luua oma blogi.
Blogi
loomine ja haldamine.
Materjalide
avalikustamine.
|
2.
|
Moodle õpikeskkonna üldine tutvustus |
● teab Moodle ülesehitust ja
võimalusi
|
Tutvumine
Moodle keskkonnaga üldiselt - struktuur, seaded, sektsioonid, kursuse
haldamine.
Tutvumine
Moodle vahenditega ning tegevustega ühe kursuse näitel (õpijuhis,
suhtlemisvahendid, materjalide esitamine, ülesanete esitamine, hindamine
jne.)
|
3.
|
Moodle kursuse ülesehitus ja põhilised vahendid. |
● kujundab e-kursuse struktuuri;
● oskab lisada õpetajaid ning
õppijaid;
● oskab valida ja kasutada sobivaid
vahendeid õppematerjalide lisamiseks.
|
Moodle
e-kursuse koostamise põhialused.
E-kursuse
koostamine ja haldamine.
E-kursusele
registreerimise võimalused.
E-kursuse
ressursid (veebileht, viide, fail, õpimapp).
|
4.
|
Moodle kursuse tegevused ning testide lisamine. |
● kasutab Moodle õpitegevusi ja
valib neist sobivad oma ainest lähtuvalt;
●
tunneb
erinevaid õpitegevuste viise nii individuaalse töö kui ka rühmatöö
läbiviimiseks Moodle's;
|
E-kursuse aktiivosade koostamine (ülesanne, loeng, glossaar, küsitlus, seminar).
Erinevad
testi- ja küsimuste tüübid - nende koostamine ja haldamine.
Õpitegevuse hindamine.Testi tulemuste analüüs. |
5.
|
Oppijate tulemuste hindamine ja tagasiside |
● haldab osalejate töid ja
hinnetetabelit ning tagasisidestab õppijate tegevusi ja postitusi.
|
E-kursuse
läbiviimine ja osaluse jälgimine;
ülesannete
hindamine.
|
IV kursus Multimeedia
Maht: 9 tundi (5 tundi auditoorset
õpet, 4 tundi iseseisvat tööd )
Õpitulemused
Õpetaja
● Oskab luua ekraanivideot
● Tunneb autoriõigusi ja oskab valida
sobivad litsentsid oma videote levitamisel
● Kasutab õppeprotsessis
interaktiivseid õppematerjale
● Oskab koostada interaktiivseid
õppemoduleid
Jrk
|
Teema
|
Õpitulemused
|
Õppesisu
|
1
|
Ekraanivideote kasutamine õppematerjalide loomisel |
Kursuse edukas lõpetaja:
●
oskab
koostada lühistsenaariumi ekraanivideole;
●
oskab
salvestada ekraanivideosid;
●
tunneb
autorite õigusi ja oskab valida sobivad litsentsid oma videote levitamisel.
|
Ülevaade ekraanivideote
loomise tehniliste vahendite (sh erinevate tarkvarade ScreenCastle, Screencast-o-Matic,
Jing, Wink, CamtasiaStudio jt.) ja töövõtete kohta, veebiteenuste
kasutamine videote levitamisel.
Ekraanivideo salvestamine
erinevate tarkvaradega ja tutvumine
nende peamiste võimalustega.
Kasutajakonto loomine
YouTube või Vimeo keskkonnas, video üleslaadimine veebi.
|
2
|
Interaktiivsete õppemodulite koostamine |
●
oskab
koostada interaktiivseid õppemoduleid Web 2.0 keskkonnas;
●
kasutab
õppeprotsessis interaktiivseid õppematerjale.
|
Ülevaade LearningApps ja JigsawPlanet
võimalustest.
Interaktiivse ülesande koostamine.
|
Väga palju olete jõudnud. Kas on plaanis oma õpetajatele ka selline kursus läbi viia? Kes seda läbi Teil viima hakkab?
ReplyDeleteMulle meeldib, et on nii täpselt lahti kirjutatud ja kõik on õpetajate jaoks nii vajalikud oskused. Kindlasti leiate ka oma majast inimesi: üks oskab ühte ja teine teist.
ReplyDelete