Õpetaja
digipädevused
Arno Kaseniit, 
Juulia Devadze, 
Natalia Prishvitsyna, 
Katerina Gorobets
Sillamäe 2014
Sisukord
I kursus “Kontoritarkvara kasutamine”
Maht: 8 tundi (4 tundi auditoorset õpet,
4 tundi iseseisvat tööd) 
Õpitulemused
Õpetaja:
●     
Oskab
vormistada tekste Word’is
●     
Oskab
vormistada tabeleid ja diagramme Word’is ja Excel’is
●     
Oskab
kasutada lihtsamaid arvutamise funktsioone Excel’is
●     
Oskab
ette valmistada esitlust PowerPoint’is
Jrk 
 | 
  
Teema 
 | 
  
Õpitulemused  
 | 
  
Õppesisu 
 | 
 
1. 
 | 
  Tekstitöötlus | 
  
Kursuse edukas lõpetaja: 
●     kujundab arvutil lühemaid ja
  pikemaid tekste, järgides tekstitöötluse põhireegleid; 
●     vormistab korrektselt dokumendi
  järgmisi osasid: tiitelleht, sissejuhatus, peatükid, alampeatükid, joonised,
  tabelid, kokkuvõte, kasutatud kirjandus ja lisad; 
●     salvestab valmis dokumendi eri
  formaatides (doc, docx, odt, pdf). 
 | 
  
Teksti
  sisestamine ja töötlus (suur ja väike algustäht; kirjavahemärgid,
  reavahetused ja tühikud; poolpaks, kald- ja allajoonitud kiri; üla- ja
  alaindeks;  sõna-, rea- ja lõiguvahe;
  teksti joondamine; värvid, joonised, pildid, tabelid). 
Piltide
  ja kujundite lisamine. 
Matemaatikasümbolite
  kasutamine. 
 | 
 
2. 
 | 
  Tabelitöötlus | 
  
●koostab etteantud andmestiku
  põhjal tabelit ja sobivat tüüpi diagrammi; 
●salvestab dokumendi eri
  formaatides (xls, ods, pdf), pakib faili kokku, saadab selle e-posti teel
  manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile. 
 | 
  
Tabelite
  ja diagrammide koostamine (andmetabel, sagedustabel; tulp-, sektor- ja
  joondiagramm).  
Andmete
  sisestamise reeglid. 
Tabelid
  ja nende kujundamine. 
Diagrammid. 
Töölehe
  kujundamine. 
Reada ja
  veerud. 
 | 
 
3. 
 | 
  Esitlused arvutis | 
  
●koostab teksti, pilte ja tabeleid
  sisaldava esitluse etteantud teemal; 
●kujundab esitluse loetavalt ja
  esteetiliselt, lähtudes muu hulgas järgmistest kriteeriumitest: optimaalne
  info hulk slaidil, märksõnad sidusa teksti asemel, allikatele viitamine,
  kujunduse säästlikkus; 
●salvestab valmis töö eri
  formaatides (odp, pdf, ppt, pptx) ettenähtud kohta, saadab selle e-posti teel
  manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile; 
●leiab internetist ja kopeerib tekstifaili
  või esitlusse erinevas formaadis algmaterjali (tekst, pilt, tabel) ning
  töötleb neid vajaduse korral, pidades kinni intellektuaalomandi kaitse
  headest tavadest; 
●viitab ja taaskasutab internetist
  ning muudest teabeallikatest leitud algmaterjali korrektselt, hoidudes
  plagiaadist. 
 | 
  
Slaidiesitluste loomine. 
Teksti, piltide, tabelite,
  diagrammide ja kujundite  lisamine
  slaididele. 
Loetelude ja tekstikastide
  lisamine. 
Slaidi ülesehituse ja kujunduse
  muutmine. 
Slaidiesitluse ettekandmine.  
 | 
 
II kursus “ Ühistöövahendid”
Maht: 8
tundi
(2 tundi auditoorset õpet, 6 tundi iseseisvat tööd)
Õpitulemused
Õpetaja
●     
Valdab
rühmatöö õppemeetodeid ja oskab neid teadlikult kasutada
●     
Kasutab
rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid ühistöövahendeid
●     
Korraldab
ja viib õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid
Jrk 
 | 
  
Teema 
 | 
  
Õpitulemused  
 | 
  
Õppesisu 
 | 
 
1. 
 | 
  Googli kasutamine | 
  
Kursuse edukas lõpetaja: 
●      
  kasutab
  Google ühistöövahendeid; 
●      
  analüüsib
  ja hindab Google keskkonnas teostatud rühmatöö tulemusi. 
 | 
  
GoogleDocs
  keskkonnas dokumendi loomine ja erinevates formaatides failide
  ülesriputamine. 
Dokumentide
  kujundamine ja teksti formateerimine.  
Teiste
  kasutajate kutsumine rühmatöö tegemiseks ühe dokumendi kallal, konkreetsete
  kasutajate määramine, kellele jagatakse ning milliste õigustega. 
Tiimi
  ühistöö teksti kallal üle interneti, kaasautorite suhtlemine chatis. 
Salvestatud
  muudatuste ajaloo läbivaatamine, dokumendi eelnevate versioonide taastamine. 
Dokumendi
  avalikustamine blogis või veebilehel. 
 | 
 
2 
 | 
  Ühistöö vahendid | 
  
●      
  valdab
  rühmatöö õppemeetodeid 
●      
  kasutab
  rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid IKT vahendeid 
●      
  viib
  õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid 
 | 
  
Rühmatöö korraldamise ja
  läbiviimise meetodid; 
mõistekaardi koostamine
  veebikeskkonnas; 
virtuaaltahvli loomine; 
sünkroonse ajurünnaku läbiviimine
  IKT vahenditega; 
rühmatöö hindamine ja tagasiside. 
 | 
 
III kursus “Õppematerjalide visualiseerimine”
Maht: 12 tundi (6 tundi auditoorset
õpet, 6 tundi iseseisvat tööd ) 
Õpitulemused
Õpetaja
●     
Loob
lihtsamaid õppematerjale ja jagab neid erinevates internetikeskkondades
märksõnade abil
●     
Oskab
e-õppe materjale disainida ja visualiseerida
●     
Kasutab Moodle õpikeskkonda enda kursuse
loomisel ning õppetöö läbiviimisel
●     
 Oskab korraldada e-keskkonnas hindamist ja
tagasisidet
●     
Kirjeldab
e-õppe keskkondades õppetöö kavandamise põhimõtteid ja häid tavasid
Jrk 
 | 
  
Teema 
 | 
  
Õpitulemused  
 | 
  
Õppesisu 
 | 
 
1. 
 | 
  Kursuse blogi loomine | 
  
Kursuse
  edukas lõpetaja: 
●   
  oskab
  valida vahendeid enda blogi loomiseks; 
●   
  oskab
  luua ja hallata blogi; 
●   
  oskab
  avalikustada materjale; 
●   
  oskab
  jälgida oma blogi külastatavuse statistikat. 
 | 
  
Ülevaade
  internetiressurssidest, mis annavad võimaluse luua oma blogi. 
Blogi
  loomine ja haldamine. 
Materjalide
  avalikustamine. 
 | 
 
2. 
 | 
  Moodle õpikeskkonna üldine tutvustus | 
  
●  teab Moodle ülesehitust ja
  võimalusi 
 | 
  
Tutvumine
  Moodle keskkonnaga üldiselt - struktuur, seaded, sektsioonid, kursuse
  haldamine.  
Tutvumine
  Moodle vahenditega ning tegevustega ühe kursuse näitel (õpijuhis,
  suhtlemisvahendid, materjalide esitamine, ülesanete esitamine, hindamine
  jne.)  
 | 
 
3. 
 | 
  Moodle kursuse ülesehitus ja põhilised vahendid. | 
  
●  kujundab e-kursuse struktuuri; 
●  oskab lisada õpetajaid ning
  õppijaid; 
●  oskab valida ja kasutada sobivaid
  vahendeid õppematerjalide lisamiseks. 
 | 
  
Moodle
  e-kursuse koostamise põhialused. 
E-kursuse
  koostamine ja haldamine. 
E-kursusele
  registreerimise võimalused. 
E-kursuse
  ressursid (veebileht, viide, fail, õpimapp). 
 | 
 
4. 
 | 
  Moodle kursuse tegevused ning testide lisamine. | 
  
●  kasutab Moodle õpitegevusi ja
  valib neist sobivad oma ainest lähtuvalt; 
● 
  tunneb
  erinevaid õpitegevuste viise nii individuaalse töö kui ka rühmatöö
  läbiviimiseks Moodle's;  
 | 
  E-kursuse aktiivosade koostamine (ülesanne, loeng, glossaar, küsitlus, seminar).
Erinevad
  testi- ja küsimuste tüübid - nende koostamine ja haldamine. 
Õpitegevuse hindamine.Testi tulemuste analüüs. | 
 
5. 
 | 
  Oppijate tulemuste hindamine ja tagasiside | 
  
●  haldab osalejate töid ja
  hinnetetabelit ning tagasisidestab õppijate tegevusi ja postitusi. 
 | 
  
E-kursuse
  läbiviimine ja osaluse jälgimine; 
ülesannete
  hindamine. 
 | 
 
IV kursus Multimeedia
Maht: 9 tundi (5 tundi auditoorset
õpet, 4 tundi iseseisvat tööd ) 
Õpitulemused
Õpetaja
●       Oskab luua ekraanivideot
●       Tunneb autoriõigusi ja oskab valida
sobivad litsentsid oma videote levitamisel
●       Kasutab õppeprotsessis
interaktiivseid õppematerjale
●       Oskab koostada interaktiivseid
õppemoduleid
Jrk 
 | 
  
Teema 
 | 
  
Õpitulemused  
 | 
  
Õppesisu 
 | 
 
1 
 | 
  Ekraanivideote kasutamine õppematerjalide loomisel | 
  
Kursuse edukas lõpetaja: 
●      
  oskab
  koostada lühistsenaariumi ekraanivideole; 
●      
  oskab
  salvestada ekraanivideosid; 
●      
  tunneb
  autorite õigusi ja oskab valida sobivad litsentsid oma videote levitamisel. 
 | 
  
Ülevaade ekraanivideote
  loomise tehniliste vahendite (sh erinevate tarkvarade ScreenCastle, Screencast-o-Matic,
  Jing, Wink, CamtasiaStudio jt.) ja töövõtete kohta, veebiteenuste
  kasutamine  videote levitamisel. 
Ekraanivideo salvestamine
  erinevate tarkvaradega  ja tutvumine
  nende peamiste võimalustega. 
Kasutajakonto loomine
  YouTube või Vimeo keskkonnas, video üleslaadimine veebi. 
 | 
 
2 
 | 
  Interaktiivsete õppemodulite koostamine | 
  
●      
  oskab
  koostada interaktiivseid õppemoduleid Web 2.0 keskkonnas; 
●      
  kasutab
  õppeprotsessis interaktiivseid õppematerjale. 
 | 
  
Ülevaade LearningApps ja JigsawPlanet
  võimalustest. 
Interaktiivse ülesande koostamine. 
 | 
 
Väga palju olete jõudnud. Kas on plaanis oma õpetajatele ka selline kursus läbi viia? Kes seda läbi Teil viima hakkab?
ReplyDeleteMulle meeldib, et on nii täpselt lahti kirjutatud ja kõik on õpetajate jaoks nii vajalikud oskused. Kindlasti leiate ka oma majast inimesi: üks oskab ühte ja teine teist.
ReplyDelete