Õppekava "Õpetaja digipädevused"







 Õpetaja digipädevused




Arno Kaseniit,
Juulia Devadze,
Natalia Prishvitsyna,
Katerina Gorobets
 
Sillamäe 2014




Sisukord



I kursus “Kontoritarkvara kasutamine”

Maht: 8 tundi (4 tundi auditoorset õpet, 4 tundi iseseisvat tööd)

Õpitulemused

Õpetaja:
      Oskab vormistada tekste Word’is
      Oskab vormistada tabeleid ja diagramme Word’is ja Excel’is
      Oskab kasutada lihtsamaid arvutamise funktsioone Excel’is
      Oskab ette valmistada esitlust PowerPoint’is
Jrk
Teema
Õpitulemused

Õppesisu

1.

Tekstitöötlus

Kursuse edukas lõpetaja:

     kujundab arvutil lühemaid ja pikemaid tekste, järgides tekstitöötluse põhireegleid;
     vormistab korrektselt dokumendi järgmisi osasid: tiitelleht, sissejuhatus, peatükid, alampeatükid, joonised, tabelid, kokkuvõte, kasutatud kirjandus ja lisad;
     salvestab valmis dokumendi eri formaatides (doc, docx, odt, pdf).


Teksti sisestamine ja töötlus (suur ja väike algustäht; kirjavahemärgid, reavahetused ja tühikud; poolpaks, kald- ja allajoonitud kiri; üla- ja alaindeks;  sõna-, rea- ja lõiguvahe; teksti joondamine; värvid, joonised, pildid, tabelid).

Piltide ja kujundite lisamine.

Matemaatikasümbolite kasutamine.
2.

Tabelitöötlus

koostab etteantud andmestiku põhjal tabelit ja sobivat tüüpi diagrammi;
salvestab dokumendi eri formaatides (xls, ods, pdf), pakib faili kokku, saadab selle e-posti teel manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile.

Tabelite ja diagrammide koostamine (andmetabel, sagedustabel; tulp-, sektor- ja joondiagramm).
Andmete sisestamise reeglid.
Tabelid ja nende kujundamine.
Diagrammid.
Töölehe kujundamine.
Reada ja veerud.
3.

Esitlused arvutis

koostab teksti, pilte ja tabeleid sisaldava esitluse etteantud teemal;
kujundab esitluse loetavalt ja esteetiliselt, lähtudes muu hulgas järgmistest kriteeriumitest: optimaalne info hulk slaidil, märksõnad sidusa teksti asemel, allikatele viitamine, kujunduse säästlikkus;
salvestab valmis töö eri formaatides (odp, pdf, ppt, pptx) ettenähtud kohta, saadab selle e-posti teel manusena kursuse lektorile, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile;
leiab internetist ja kopeerib tekstifaili või esitlusse erinevas formaadis algmaterjali (tekst, pilt, tabel) ning töötleb neid vajaduse korral, pidades kinni intellektuaalomandi kaitse headest tavadest;
viitab ja taaskasutab internetist ning muudest teabeallikatest leitud algmaterjali korrektselt, hoidudes plagiaadist.

Slaidiesitluste loomine.
Teksti, piltide, tabelite, diagrammide ja kujundite  lisamine slaididele.
Loetelude ja tekstikastide lisamine.
Slaidi ülesehituse ja kujunduse muutmine.
Slaidiesitluse ettekandmine.





II kursus  Ühistöövahendid

Maht: 8 tundi (2 tundi auditoorset õpet, 6 tundi iseseisvat tööd)

Õpitulemused

Õpetaja
      Valdab rühmatöö õppemeetodeid ja oskab neid teadlikult kasutada
      Kasutab rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid ühistöövahendeid
      Korraldab ja viib õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid

Jrk
Teema
Õpitulemused

Õppesisu

1.

Googli kasutamine

Kursuse edukas lõpetaja:

       kasutab Google ühistöövahendeid;
       analüüsib ja hindab Google keskkonnas teostatud rühmatöö tulemusi.


GoogleDocs keskkonnas dokumendi loomine ja erinevates formaatides failide ülesriputamine.
Dokumentide kujundamine ja teksti formateerimine.
Teiste kasutajate kutsumine rühmatöö tegemiseks ühe dokumendi kallal, konkreetsete kasutajate määramine, kellele jagatakse ning milliste õigustega.
Tiimi ühistöö teksti kallal üle interneti, kaasautorite suhtlemine chatis.
Salvestatud muudatuste ajaloo läbivaatamine, dokumendi eelnevate versioonide taastamine.
Dokumendi avalikustamine blogis või veebilehel.

2

Ühistöö vahendid 


       valdab rühmatöö õppemeetodeid
       kasutab rühmatöö läbiviimiseks mõeldud erinevaid IKT vahendeid
       viib õpilastega läbi rühmatöö kasutades IKT vahendeid
Rühmatöö korraldamise ja läbiviimise meetodid;
mõistekaardi koostamine veebikeskkonnas;
virtuaaltahvli loomine;
sünkroonse ajurünnaku läbiviimine IKT vahenditega;
rühmatöö hindamine ja tagasiside.



III kursus “Õppematerjalide visualiseerimine”

Maht: 12 tundi (6 tundi auditoorset õpet, 6 tundi iseseisvat tööd )

Õpitulemused

Õpetaja
      Loob lihtsamaid õppematerjale ja jagab neid erinevates internetikeskkondades märksõnade abil
      Oskab e-õppe materjale disainida ja visualiseerida
      Kasutab Moodle õpikeskkonda enda kursuse loomisel ning õppetöö läbiviimisel
       Oskab korraldada e-keskkonnas hindamist ja tagasisidet
      Kirjeldab e-õppe keskkondades õppetöö kavandamise põhimõtteid ja häid tavasid
Jrk
Teema
Õpitulemused

Õppesisu

1.

Kursuse blogi loomine

Kursuse edukas lõpetaja:

    oskab valida vahendeid enda blogi loomiseks;
    oskab luua ja hallata blogi;
    oskab avalikustada materjale;
    oskab jälgida oma blogi külastatavuse statistikat.


Ülevaade internetiressurssidest, mis annavad võimaluse luua oma blogi.

Blogi loomine ja haldamine.

Materjalide avalikustamine.


2.

Moodle õpikeskkonna üldine tutvustus

  teab Moodle ülesehitust ja võimalusi


Tutvumine Moodle keskkonnaga üldiselt - struktuur, seaded, sektsioonid, kursuse haldamine.
Tutvumine Moodle vahenditega ning tegevustega ühe kursuse näitel (õpijuhis, suhtlemisvahendid, materjalide esitamine, ülesanete esitamine, hindamine jne.)
3.

Moodle kursuse ülesehitus ja põhilised vahendid.

  kujundab e-kursuse struktuuri;
  oskab lisada õpetajaid ning õppijaid;
  oskab valida ja kasutada sobivaid vahendeid õppematerjalide lisamiseks.

Moodle e-kursuse koostamise põhialused.
E-kursuse koostamine ja haldamine.
E-kursusele registreerimise võimalused.
E-kursuse ressursid (veebileht, viide, fail, õpimapp).


4.

Moodle kursuse tegevused ning testide lisamine.

  kasutab Moodle õpitegevusi ja valib neist sobivad oma ainest lähtuvalt;
  tunneb erinevaid õpitegevuste viise nii individuaalse töö kui ka rühmatöö läbiviimiseks Moodle's; 

E-kursuse aktiivosade koostamine (ülesanne, loeng, glossaar, küsitlus, seminar).

Erinevad testi- ja küsimuste tüübid - nende koostamine ja haldamine.

Õpitegevuse hindamine.

Testi tulemuste analüüs.

5.

Oppijate tulemuste hindamine ja tagasiside

  haldab osalejate töid ja hinnetetabelit ning tagasisidestab õppijate tegevusi ja postitusi.
E-kursuse läbiviimine ja osaluse jälgimine;
ülesannete hindamine.







IV kursus Multimeedia

Maht: 9 tundi (5 tundi auditoorset õpet, 4 tundi iseseisvat tööd )

Õpitulemused

Õpetaja
       Oskab luua ekraanivideot
       Tunneb autoriõigusi ja oskab valida sobivad litsentsid oma videote levitamisel
       Kasutab õppeprotsessis interaktiivseid õppematerjale
       Oskab koostada interaktiivseid õppemoduleid

Jrk
Teema
Õpitulemused

Õppesisu

1

Ekraanivideote kasutamine õppematerjalide loomisel

Kursuse edukas lõpetaja:

       oskab koostada lühistsenaariumi ekraanivideole;
       oskab salvestada ekraanivideosid;
       tunneb autorite õigusi ja oskab valida sobivad litsentsid oma videote levitamisel.
Ülevaade ekraanivideote loomise tehniliste vahendite (sh erinevate tarkvarade ScreenCastle, Screencast-o-Matic, Jing, Wink, CamtasiaStudio jt.) ja töövõtete kohta, veebiteenuste kasutamine  videote levitamisel.
Ekraanivideo salvestamine erinevate tarkvaradega  ja tutvumine nende peamiste võimalustega.
Kasutajakonto loomine YouTube või Vimeo keskkonnas, video üleslaadimine veebi.
2

Interaktiivsete õppemodulite koostamine

       oskab koostada interaktiivseid õppemoduleid Web 2.0 keskkonnas;
       kasutab õppeprotsessis interaktiivseid õppematerjale.

Ülevaade LearningApps ja JigsawPlanet võimalustest.
Interaktiivse ülesande koostamine.

2 comments:

  1. Väga palju olete jõudnud. Kas on plaanis oma õpetajatele ka selline kursus läbi viia? Kes seda läbi Teil viima hakkab?

    ReplyDelete
  2. Mulle meeldib, et on nii täpselt lahti kirjutatud ja kõik on õpetajate jaoks nii vajalikud oskused. Kindlasti leiate ka oma majast inimesi: üks oskab ühte ja teine teist.

    ReplyDelete